Adókedvezmény betanított munkásokra

2020. Július 1.

Évek óta igénybe vehetnek a vállalatok adókedvezményt a szakképzettséggel nem rendelkező munkakörökben dolgozók után. Rengeteg felső-és HR vezető nincsen tisztában ezzel a lehetőséggel, pedig ezzel akár több tízmillió forintot is spórolhatnának. Sőt, az adókedvezmény akár visszamenőlegesen is igényelhető. – véli a Niveus Consulting Group.

 

Azok a vállalkozások, amelyek szakképzetlen embereket alkalmaznak, évek óta jól járnak, illetve járhatnának, ha tudnának róla: a jelenleg 15,5 százalékos szociális hozzájárulási adó helyett a minimálbér összegéig, csak annak felét kell megfizetniük a betanított, szakképzetlen munkások után*.

Az adókedvezmény azon külföldi munkavállalók után is jár, akik után szociális hozzájárulási adót fizet a munkáltató.

A Foglalkozások Egységes Osztályozási Rendszere 9-es csoportja szabályozza azt, hogy ki minősül szakképzetlennek. Ez alapján a takarítók és kisegítők, szemétgyűjtők, rakodók, egyszerű ipari, mezőgazdasági, halászati, erdészeti, vadászati, építőipari foglalkozások minősülnek annak.

A számuk nagyságrendileg fél millió körüli; a KSH legfrissebb, 2019-es adatai alapján Magyarországon 8 általánost vagy annál kevesebbet végzett foglalkoztatottak száma 503.900 fő.

A betanított munkások legnagyobb arányban a mezőgazdaságban, a feldolgozóiparban (például autóipari beszállítók) és az építőiparban dolgoznak.

Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group adópartnere kiemelte, hogy a kedvezmény igénybevételével egy 100 betanított munkást foglalkoztató cég közel 15 millió forintot takarít meg egy évben.

A szakértő hozzátette, hogy megfelelően kidolgozott háttérdokumentáció alapján, ilyen a munkaköri leírás, állásfoglalás az illetékes hatóságoktól, visszamenőleg is igénybe lehet venni a kedvezményt, amely azonnali pénzügyi segítséget jelenthet a vállalatoknak.

 

 

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

Hírek

Niveus hírlevél – 2025. július

Változások a bérügyvitelben. Módosultak az e-pénztárgépre és e-nyugtára vonatkozó szabályok. Szeptember közepétől szigorítás az online számlarendszer hibaüzenetei kapcsán. Érdemi Kúria döntés született az ingatlanok illetékkötelezettségével összefüggésben. Kiemelten fontos a számviteli szabályzatok megfelelősége. IT megoldások a hatékonyság és költségcsökkentés érdekében. Júliusi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk.

Niveus hírlevél – 2021. október

2022-től jelentősen emelkedik a minimálbér és a garantált bérminimum. 13%-ra csökken a szociális hozzájárulási adó és megszűnik a szakképzési hozzájárulás. Újabb részletek derültek ki a személyi jövedelemadó (szja) visszatérítéssel kapcsolatban. Szolgáltatásnyújtás miatt is keletkezhet társasági adó telephely. Októberi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk a követelések felszámolási eljárásban történő érvényesítése mellett.

Többé már nem lehet elbújni – nyilvános lesz a cégtulajdonos személye

A tényleges tulajdonosokra vonatkozó központi nyilvántartást magában foglaló jogszabályt – az Európai Uniós Irányelvekkel összhangban - 2021 májusában hirdették ki, ugyanakkor több fontos pontja idén lép hatályba. 2022. február 1-ével bővül azok köre, akik hozzáférhetnek a nyilvántartáshoz, július 1-ével pedig teljes lesz a transzparencia: bárki betekintést nyerhet és megnézheti, ki egy adott vállalkozás tulajdonosa. - hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!