Jogi tanácsadás

A mai világban elkerülhetetlen, hogy a cégek megfelelő jogi felkészültséggel kezeljék a mindennapok kisebb és nagyobb eseményeit, ehhez nyújt segítséget a Fischer Ügyvédi Irodával együttműködésben működtetett jogi tanácsadás üzletágunk. Legyen szó a megfelelő cégstruktúra kialakításáról, egy nagyértékű szerződésről vagy egy rövid kérdésről, olyan megoldásokra is rá tudunk világítani, ami esetleg fel sem merült korábban.

A jogi szolgáltatások területen az alábbiakkal állunk meglévő és leendő Ügyfeleink rendelkezésére.

ADÓJOGI TANÁCSADÁS

Az iroda többi csapatával szorosan együttműködve tudunk segíteni az adózási kérdések jogi hátterének kialakításában. Bármilyen könyvelési, bérszámfejtési kérdés merül fel, esetleg egy komolyabb adótanács megvalósításához szerződéseket kell elkészíteni, örömmel állunk rendelkezésre. Ügyvédeink adóperes tapasztalata nagy segítség az adóellenőrzések során történő képviseletben is.

KERESKEDELMI, MUNKAJOGI KÉRDÉSEK

A cégeket leggyakrabban a szerződésekkel kapcsolatban érinti a jog. Szolgáltatásaink kiterjednek a szerződéstervezetek véleményezésére, legyen szó egy egyszeri, a cégnek fontos szerződés letárgyalásáról, vagy a cég érdekeit megfelelően védő ÁSZF kialakításáról. Ezen kívül a munkajoggal kapcsolatos kérdésekben is segítünk eligazodni.

PERES KÉPVISELET

A legjobb vitamegoldás mindig a megegyezés. Ennek ellenére előfordul, hogy egy vevővel vagy szállítóval kialakult vita rendezésére nincs más megoldás, mint a bírói út. Akár polgári-, akár munkajogi vitába keveredne a cég, segítünk, hogy a legjobb eredménnyel zárulhasson az Ügyfél szempontjából az eljárás.

ÁTVILÁGÍTÁS

Egy vállalatfelvásárlás előtt az eladó, a tárgyalások során a vevők szoktak igényt tartani a társaság átvilágítására. De előfordul, hogy konkrét tranzakciótól függetlenül tartják fontosnak, hogy egy független szakértő vizsgálja meg a cég működését, valóban megfelelnek-e a jogszabályoknak. Az adótanácsadási üzletággal együttműködve mind adózási-, mind jogi szempontból vállaljuk cégek, cégcsoportok átvilágítását.

CÉGJOGI FELADATOK

A céggel kapcsolatos adminisztratív teendők a kötelezően teljesítendő feladatok közé tartoznak. Nem mindegy azonban, hogy ezeket milyen feltételek mellett teljesítik. Szempont lehet a gyorsaság, a rugalmasság, de az is előfordul, hogy valamilyen különleges kívánságot kell a cégjog formalizált világába átültetni. Bármelyik cél vezérli is Önöket, örömmel állunk rendelkezésre.

Hírek

3 milliós KATA keret: mi van, ha túllépem?

Továbbra sem csillapodnak a hullámok a januárban hatályba lépett új KATA szabályozás körül, amely a 3 millió forint feletti kifizetések után 40%-os adót ró a juttatás kifizetőjére. A Niveus Consulting Group néhány, a gyakorlatban gyakran felmerülő kérdést járt körül.

Elolvasom

Módosítva él tovább az ideiglenes home office szabályozás

Nem régen jelent meg a Kormány újabb rendelete a távmunka ideiglenes, tavaly év végén bevezetett rendszerének meghosszabbításáról, amely néhány fontos módosítást is tartalmaz az eddigiekhez képest. A Niveus Consulting Group ezeket a szabályokat járja körbe, különös tekintettel az adózási kedvezmények adta lehetőségekre.

Elolvasom

Niveus hírlevél – 2021. április

Nyáron hatályba lép a Multilaterális Adóegyezmény Magyarországon is. 2021. április 1-től új ELEKÁFA nyomtatványt vezettek be. 2021. április 25-től a SZÉP-kártyák bármelyik zsebéből fizethetünk az elfogadóhelyeken. Újabb szabályok születtek a stratégiai társaságokra vonatkozóan. Áprilisi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk.

Elolvasom