Bérszámfejtési szolgáltatások

A jövedelmek, juttatások számfejtése és kifizetése a vállalkozások egyik legérzékenyebb adminisztratív feladata, amely túlmutat a törvényi megfelelésen. A bérszámfejtés, egy olyan gazdasági társaság esetében, amely munkavállalókat foglalkoztat elkerülhetetlen, a jogszabályi környezet alapján kötelező. A határidőben kifizetett és pontosan elszámolt bérjövedelmekkel, az optimálisan felépített bérstruktúrával egy olyan folyamatot menedzselünk, amely a munkáltató és munkavállaló közötti jogviszony legszenzitívebb eleme, ezért az employer branding stratégia részét is képezi. A bérügyvitel összetettségét számszerűen is jól jellemzi, hogy nagyságrendileg 50 jogszabály határozza meg szakmai területünk mindennapi operatív munkáját. Ezért bérügyviteli szakembereink a jogszabályi összefüggéseket hatékonyan felismerik, a folyamatban felmerülő értelmezési kihívásokat megfelelő készséggel kezelik, hiszen több szakmai területtel is napi szintű kapcsolatban állnak: adótanácsadói, jogi, számviteli és HR szakembereinkkel szorosan együttműködve végzik a bérszámfejtés szolgáltatási folyamat feladatait. Bérszámfejtési szolgáltatásaink keretében az alábbi szolgáltatásokkal állunk meglévő és leendő Ügyfeleink rendelkezésére:

Bérszámfejtés: 

  • Jövedelem jogcímek bérszámfejtése és adminisztráció: Cégünk teljeskörűen vállalja ügyfeleink munkavállalói állományát érintő jövedelmek pontos bérszámfejtését, beleértve a munkaügyi nyilvántartások kezelését és az egyéb szükséges adminisztrációs feladatok elvégzését.
  • Atipikus foglalkoztatási formák bérügyvitele: Szolgáltatásaink közé tartozik az atipikus foglalkoztatási formák, például a több munkáltató által létesített munkaviszony, a
    távmunka végzés (home office), továbbá vezető állású munkavállalók bérügyi és adminisztratív feladatainak szakszerű kezelése is. 
  • Kifizetői feladatok ellátása: Vállaljuk továbbá a Ptk. szabályain alapuló megbízási típusú szerződések bérszámfejtését, valamint minden olyan jövedelem számfejtését, amelyet a hatályos szabályozás szerint személyi jövedelemadó, társadalombiztosítás járulék vagy egyéb adónem terhel. 
  • TB kifizetőhelyi feladatok ellátása: Teljeskörűen átvállaljuk a társadalombiztosítási kifizetőhelyi feladatok ügyintézését, így az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítását és az ezzel kapcsolatos nyilvántartások vezetését, adatszolgáltatások benyújtását.
  • Adatszolgáltatás és bevallások készítése: Elkészítjük a kifizetői adatszolgáltatásokat, adó- és járulékbevallásokat, valamint a kapcsolódó utalási fájlokat, biztosítva a jogszabályoknak való teljes megfelelést.
  • Főkönyvi feladások előállítása: Biztosítjuk a pontos és időben elkészített főkönyvi feladások előállítását, amely megkönnyíti az ügyfelek pénzügyi nyilvántartásainak kezelését.
  • Cafeteria rendszer működtetése: Cégünk támogatja a vállalatok cafeteria rendszerének zavartalan működtetését, a jogszabályoknak megfelelően és a munkavállalói elégedettség elősegítése érdekében.
  • Munkáltatói jövedelemigazolások elkészítése: Igény szerint elkészítjük a szükséges jövedelemigazolásokat.
  • Cégszintű bérköltség riportok készítése: Átfogó bérköltség riportokat készítünk, amelyek segítik a vállalatokat a pénzügyi tervezésben.
  • Statisztikai adatszolgáltatások benyújtása: Elkészítjük és benyújtjuk a kötelező statisztikai adatszolgáltatásokat a hatóságok részére.
  • Külföldi munkavállalók TAJ ügyintézése: Teljes körű ügyintézést biztosítunk a külföldi munkavállalók TAJ-szám igénylése során.
  • Kompenzációs kalkulációk készítése: Összeállítjuk a kompenzációval kapcsolatos számításokat és kalkulációkat az ügyfél igényeinek megfelelően.
  • Új juttatási elem bevezetése: Támogatjuk partnereinket új vállalati juttatási elemek bevezetésében, kompenzációs stratégiák kialakításában, valamint   biztosítjuk az ehhez szükséges adminisztratív támogatást
  • Munkaidő-nyilvántartás kezelése és feldolgozása: Átvizsgáljuk és bérügyviteli szempontból feldolgozzuk a Munka Törvénykönyve által előírt munkaidő-nyilvántartási kötelezettséghez kapcsolódó ügyfél által vezetett jelenléti íveket. Munkaügyi és társadalombiztosítási szakmai tanácsadás: Munkaügyi és társadalombiztosítási szakmai tanácsadást biztosítunk, valamint vállaljuk belső auditok elvégzését a jogszabályi megfelelés érdekében.
  • Elektronikus bérjegyzékek és év végi igazolások készítése: Elkészítjük az elektronikus bérjegyzékeket és év végi igazolásokat. Továbbá biztosítani tudjuk a munkavállalók részére történő eljuttatást.
  • Kapcsolattartás hatóságokkal: Közvetlen kapcsolatot tartunk a hatóságokkal ügyfeleink érdekeinek képviseletében.
  • Együttműködést elősegítő folyamatok kialakítása: Kialakítjuk azokat a folyamatokat, amelyek segítik ügyfeleink belső rendszerei közötti gördülékeny együttműködést és a hatékony munkavégzést.

 

 

 

 

 

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz

Hírek

Niveus hírlevél – 2023. december

Kihirdették a 2024. évi munkarendet. 2024. január 20-ig kell benyújtani a következő EPR adatszolgáltatást. Karbonvám – újabb jelentéstételi kötelezettség 2024-től egyes importőrökre. Csúszik a „VIDA”-projekt. Decemberi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk.

Niveus hírlevél – 2023. január

2023. december 31-ig kiterjesztették a Válságközlemény alapján igénybe vehető támogatások határidejét és a támogatás mértéke 400 ezer euróról 2 millió euróra nőtt. Megszűnnek a Szép-kártya zsebek. Duplájára emelkedett a munkába járás adómentes és kötelezően járó költségtérítése. Új adatlapot rendszeresített az állandó meghatalmazások bejelentésére a NAV. Januári hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk, illetve megosztjuk ügyfeleinkkel a közelmúltban készült ügyfélelégedettségi felmérésünk eredményét.

A Niveus Consulting Group elemzése a 30 év alatti anyák adómentességéről

Ennyit hagyhat a 30 év alatt szülő nők zsebében az új adókedvezmény

Kapcsolat

+36 30 861 4009

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!