Ha komolyabb beruházást tervez, figyeljen a február 25-i határidőre!
A Niveus Consulting Group közleménye az iparűzési adó csökkentés és a „de minimis” szabályok kapcsolatáról
Sok cégen segíthet a Pénzügyminisztérium új csodafegyvere
A Pénzügyminisztérium tegnapi bejelentése az adóadminisztráció csökkentéséről üdvözlendő, nagy segítség lehet a vállalkozásoknak, amely még az adóbevételek kiszámítható tervezéséhez és a növeléséhez is hozzájárulhat. Ugyanakkor továbbra is érdemes lehet szakértővel konzultálni a jogszabályok adta adó- és járulékcsökkentési lehetőségek megfelelő kihasználásához. – véli a Niveus Consulting Group.
A Pénzügyminisztérium május 30-án bocsátotta nyilvános vitára „A foglalkoztatói adóügyi adatszolgáltatási kötelezettségek egyszerűsítése” tárgyban készített koncepció-tervezetét. A javaslat lényege, hogy a munkáltatókat terhelő jelenlegi sok adategyeztetést igénylő nyomtatvány alapú rendszert alakítanák át egy online rendszerré, amely a Pénzügyminisztérium várakozásai szerint jelentősen csökkentené az adóadminisztrációt.
Mindig is komoly kritikaként fogalmazódik meg, hogy a foglalkoztatással összefüggő adatszolgáltatási követelményeknek való maradéktalan megfelelés jelentős
erőforrásokat igényel a magyar vállalkozások részéről. Ezt kiválóan szemlélteti az az adat, hogy a munkáltatói szerephez kötődő bevallások, adatszolgáltatások költsége igen
jelentős, 2018-ban például a teljes adminisztrációs költségek 22%-át tették ki (ez évente közel 100 milliárd forintot tesz ki).
A Pénzügyminisztérium várakozásai szerint az új rendszer a fizetendő adót és járulékokat is meg tudja majd állapítani a cégek helyett, amely adott esetben még az adó- és járulékbevételek kiszámítható tervezéséhez és a növekedéséhez is hozzájárulhat.,
Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group adótanácsadási partnere szerint a rendszerszintű hibákat is ki lehetne iktatni az új rendszer segítségével: az egyablakos adatszolgáltatás minimalizálná a hibázási lehetőséget, ami kifejezetten hasznos lenne, ugyanis a NAV 2020. és 2021. évi statisztikái alapján 3 és 10% között mozgott a hibásan beküldött bevallások aránya, amely bőven egymillió darab feletti hibás bevallást jelentett.
Bagdi Lajos ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a munkáltatóknak mindenképpen érdemes majd alaposan megvizsgálni a rendszerből végül kinyert információkat. Megfelelő szakértői támogatással ugyanis természetesen a jogszabályok adta adó- és járulékcsökkentési lehetőségeket ki kell használni, amely nem feltétlenül jelenik meg közvetlenül majd a kiajánlott bevallásokban (mint ahogyan az eSZJA bevallás is sok esetben kiegészítésre kell, hogy szoruljon különféle – az állam által előzetesen nem ismert – kedvezményekkel, információkkal).
Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz
A Niveus Consulting Group közleménye az iparűzési adó csökkentés és a „de minimis” szabályok kapcsolatáról
Az idei év általános forgalmi adóval kapcsolatos legfontosabb újdonsága az adóhatóság e-áfa-rendszerének januári bevezetése volt, amellyel új korszak nyílt a bevallási kötelezettségek teljesítése terén. Antretter Erzsébet, a Niveus adótanácsadási üzletágának vezetőjével arra kereste a Világgazdaság a választ, hogy az elmúlt háromnegyed év tükrében hogyan vált be eddig a NAV e-áfa-rendszere. Mik az adózói tapasztalatok? A részletek az alábbi cikkben találhatók
Bagdi Lajos, a Niveus partnere szerint az új K+F adókedvezmény komoly pénzügyi könnyebbséget jelenthet a vállalkozások számára, hiszen a kutatás-fejlesztésből eredő adóelőny nem vész el, hanem akár közvetlen visszatérítésként is realizálható. „Több modellezést is végeztünk már cégeknek, és sok esetben egyértelműen az jött ki, hogy megéri az új típusú K+F adókedvezményt választani, de ehhez egyéb szempontokat is mérlegelni kell” – emelte ki Bagdi. Mit jelent ez a gyakorlatban? Egy 200 millió forintos K+F projekt esetében akár 20 millió forintos közvetlen visszatérítést is eredményezhet a vállalat számára! Ez hatalmas könnyebbséget jelenthet azoknak a cégeknek, amelyek innovációs tevékenységet folytatnak, de nem termelnek akkora nyereséget, hogy a korábbi rendszerben érvényesíteni tudják a kedvezményeket. ???? Mire érdemes figyelni? ✔ A K+F tevékenység alapos dokumentációja kulcsfontosságú ✔ Az adóhatóság kiemelt figyelemmel vizsgálja a visszatérítéseket ✔ Az új kedvezmény választása 6 évre szól – érdemes előzetesen modellezni a hatásait Bagdi Lajos szerint fontos tudni, hogy az új adókedvezmény választása esetén a korábbi K+F költségek adóalap-csökkentési rendszere nem vehető igénybe, így minden vállalatnak érdemes előzetesen mérlegelnie a hosszú távú pénzügyi hatásokat.
Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!