Több milliót spórolhatnak a cégek, házon belüli flottakezelővel olcsóbb

2024. Március 14.

 

A személyautók beszerzéséhez kapcsolódó áfa visszaigénylése az általános szabályok szerint tilos, így sok vállalkozás esetében merül fel az a kérdés, hogy érdemesebb-e inkább operatív lízing vagy tartós bérlet keretében beszerezni a céges autókat. Ezzel megnyílik az áfa legalább részleges levonásának lehetősége, ami azonban értelemszerűen azzal jár, hogy a lízingbe, bérletbe adó vállalkozás működésének, profitjának költségét is ki kell fizetnie a vállalkozásnak. Nehezebb gazdasági helyzetben erre lehet megoldás, ha a cégcsoporton belül alakítanak ki egy erre szakosodott flottakezelő vállalkozást – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.

 

Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group partnere kiemelte, hogy egy megfelelően kialakított flottakezelői modell lehetőséget ad a személygépjárművekkel kapcsolatos adóterhek cégcsoporton belüli optimalizálására, elsősorban az áfa tekintetében. Az elérhető adóelőny – az autó használatától függően – az autó értékének akár közel a negyede is lehet.

 

Egy bruttó15 millió forintos személyautó esetén a flottakezelő az autó vételárában foglalt kb. 3,2 millió forint áfát teljes egészében visszaigényelheti, míg a bérbevevő csoporttag vállalkozó a bérleti díj áfatartalmának akár a 100%-át is levonhatja. Ez azt jelenti, hogy cégcsoport szinten egy ilyen személyautón elérhető adóelőny értéke a 3,2 millió forintot is elérheti autónként, amely egy 10 autós flotta esetén jelentős, több tízmillió forintos megtakarítás is eredményezhet, 30 autónál pedig már százmilliós a megtakarítás. A jelenlegi magas kamatkörnyezetben egyébiránt a finanszírozási költségek is jelentősek, így amennyiben a cégek el tudják kerülni a hitelfelvételt, az is jelentős megtakarítást eredményezhet számukra – hangsúlyozta Bagdi Lajos.

 

A fenti előnyökön túl egy erre szakosodott flottakezelő jobb feltételeket érhet el a cégcsoport a gépjárművek beszerzése, karbantartása során, másrészt a vagyonvédelmi szempont sem utolsó, mivel a vállalkozás tulajdonában álló személygépjárművek a fő tevékenységet végző vállalkozástól eltérő tulajdonban vannak, amelyek nagyobb biztonságot jelentenek a vagyontárgyak vonatkozásában.

 

A megfelelő struktúra kialakítása ugyanakkor elengedhetetlen, mind adózási, mind pedig jogi vonatkozásban, érdemes tanácsadó bevonásán elgondolkodni ennek létrehozásakor. – zárta gondolatait Bagdi Lajos.

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz

Hírek

Kettős adóztatás: hátrány minden érintett számára, megoldás sürgősen kell!

Bagdi Lajos, a Niveus partnere egy fontos példát hozott: „Az egyezmény hiánya miatt 2024-ben már 35%-os adóteher sújt egy magyar befektetőt, aki amerikai részvények után osztalékot kap. Korábban ez mindössze 15% volt.” Ez nemcsak a tengerentúlon élő magyarok, hanem a hazai befektetők és vállalkozások számára is jelentős hátrányt jelent. Egy gyors és hatékony megoldás nemcsak az adóterhek csökkentése szempontjából kulcsfontosságú, de az amerikai-magyar gazdasági kapcsolatok fejlődéséhez is nélkülözhetetlen.

Újabb adó, de ez nem rengeti meg a vállalkozásokat

Legnagyobb sebességre kapcsolt az Unió az adóelkerülés elleni harcban. Ettől az évtől kezdve nem lehet kibújni a tőkekivonás után fizetendő adó alól. Ha egy magyar vállalkozás külföldre helyezi ki üzletvezetésének helyét vagy eszközeit, úgynevezett „exit tax” terheli – foglalja össze a Niveus...

Niveus hírlevél – 2020. június

Változnak a számlázási és számlaadat szolgáltatási szabályok 2020. július 1-től. Halasztást kaptak az agresszív adótervezésben közreműködők. Bizonyos esetekben a transzferár dokumentációkat is 10 évig kell megőrizni. Jelentős összegeket spórolhatunk zöldrendszámos autók vásárlásakor...

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!