Július közepéig engedi el a NAV az adót

2020. Június 22.

Június 16-án a kormány megszavazta a veszélyhelyzet megszüntetéséről szóló törvényt, valamint jóváhagyta a veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló jogszabályt. Ez számos, korábban rendeletben rögzített rendelkezést tartalmaz. Ezek közül a cégek számára fontos egyik lehetőség, hogy az adó elengedésére kérelem nyújtható be, viszont már csak alig 1 hónapig - hívja fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.

A jogszabály rendelkezései alapján a cégek a veszélyhelyzet megszűnését követő harmincadik napig, tehát 2020. július 17-éig kérelmet nyújthatnak be a NAV felé, hogy adótartozásukat legfeljebb húsz százalékkal (maximum 5 millió forintig) mérsékeljék. A kérelemben meg kell jelölni, hogy a fizetési nehézség milyen összefüggésben van a veszélyhelyzettel.

Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group adópartnere hangsúlyozta, hogy ugyan az adómérséklés csak egy adónem tekintetében kérelmezhető, viszont ez sok vállalkozásnak érdemi segítséget jelenthet és az összeg tekintetében is már megéri a fáradtságot, hogy az igénylést benyújtsák.

A FAG01 nyomtatvány kitöltése egyébként a szakértő elmondása szerint nem vesz igénybe több időt, mint fél óra, így az adminisztráció sem jelentős ezzel összefüggésben.

A Pénzügyminisztérium vasárnapi közleménye szerint egyébként a hatóság rendkívül támogatóan és méltányosan áll az ügyhöz és gyorsan, mindössze 15 nap alatt bírálja el azt.

Ezzel összefüggésben Bagdi Lajos még azt emelte ki, hogy tapasztalataik alapján az adóhatóság sok esetben hiánypótlással fordul a cégekhez, amely egyrészt meghosszabbítja az elbírálást, másrészről olyan pótlólagos információkat kér be (pl. likviditási helyzet kapcsán), amely az igénybevétel jogosságát is megkérdőjelezheti, ezért rendkívül körültekintően kell eljárni ezekben az esetekben.

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

Hírek

Niveus hírlevél – 2023. június

2023. június 6-án benyújtották a nyári adócsomagot. A légitársaságok hozzájárulásáról és egyes adótörvények módosításáról szóló T/4243. számú törvényjavaslat több adónemet érintő számos javaslatot tartalmaz, amelyek egy része 2024. január 1-től, míg egy része már 2023. augusztus 1-jén hatályba lépő változások. Egyúttal kitérünk a szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény veszélyhelyzet ideje alatt történő eltérő alkalmazásáról szóló 205/2023. (V. 31.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Rendelet) foglalt változásokra is. Júniusi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk

SZJA-bevallás: Ne hagyjuk az utolsó pillanatra!

Elindult az adóbevallási szezon, és bár a májusi határidő még távolinak tűnhet, érdemes időben felkészülni. Bagdi Lajos, a Niveus partnere a Világgazdaságnak adott interjúban összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat. -Március 15. – A NAV ekkor készíti el az SZJA-tervezeteket, amelyek az eSZJA-felületen elérhetővé válnak. -Május 20. – A bevallás végső határideje, ekkorra kell benyújtani a módosításokat és befizetni az esetleges adót. Bagdi Lajos kiemelte: fontos ellenőrizni a NAV által készített tervezetet, mert ha abban nem szerepel minden jövedelmünk vagy igénybe vehető kedvezményünk, akkor módosításra van szükség. Ne feledjük az 1+1 százalékos felajánlást! Civil szervezeteket és egyházakat segíthetünk, ha rendelkezünk róla – a határidő szintén május 20.

A Niveus Consulting Group felmérése a gazdasági kilátásokról és a cégek várakozásairól

Gazdasági válságra készülnek a magyarországi vállalkozások Niveus Consulting Group felmérése

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!