A Niveus Consulting Group véleménye a bejelentett ágazati különadókról

2022. Június 2.

Minden idők legnagyobb ágazati különadóztatása

A kormány május 26-ai bejelentése alapján több, mint 800 milliárd forintos külön adóterhelést kaphatnak egyes szektorok. Ez a valaha volt legnagyobb ágazati adókiigazítás Magyarországon - véli a Niveus Consulting Group.

 


Az egyes szektorokat eltérő mértékben fogja érinteni a többlet-adóterhelés, leginkábba bankszektort és az energiaágazatot (csaknem 300-300 milliárd forint összegben), felbukkan a korábban parkolópályára helyezett reklámadó, megadóztatásra kerülnének (utasszám alapján) a légitársaságok, amely szintén példátlan a magyar adótörténelemben. – jegyzi meg  Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group adótanácsadási partnere.

A csomag nagyságrendjét jól szemlélteti, hogy az ágazati különadók tervezett 800 milliárd forintos összege közel másfélszerese a teljes éves – 2022-re előirányzott – társasági adóbevételnek és közel négyszerese a teljes illetékbevételnek.

Az egyes szektorok extra terhelése megfontolásra késztetheti az iparági szereplőket a beruházásaik elhalasztása kapcsán és amennyiben a tulajdonosi elvárásaiknak meg kívánnak felelni, ezt valamilyen formában kénytelenek lesznek áthárítani a lakosságra, amely további inflációgerjesztő-hatással bírhat – hívta fel a figyelmet Bagdi Lajos.

Az ágazati különadók mellett közel 100 milliárd forintos nagyságrendben további adóemelésekre is számítani kell: emelik például a népegészségügyi adót, a dohány- és alkoholtermékek jövedéki adóját és változik a cégautók adózása.

A szakértő kiemelte, hogy az adóemelésekkel és a beruházási és intézményi kiadások közel 1200 milliárdos megvágásával együtt az éves kiigazítás mérete nagyobb lehet, mint 2 ezer milliárd forint, amely a GDP 3%-át is meghaladhatja.

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz

Hírek

Kivégezné az unió a Facebook és az Instagram célzott hirdetéseit?

Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) napokban elfogadott kötelező véleménye hatalmas változásokat hozhat a viselkedésalapú reklámozás terén, amikor is felhasználókat internethasználatuk közben nyomon követik, és így küldenek nekik célzott reklámokat. Az Economx-nak nyilatkozott a témában dr. Halmos Tamás, a Niveus Legal I Halmos és Jánosi Ügyvédi Iroda partnere, adatvédelmi szakjogász. Véleménye szerint a nagy online platformok várhatóan újragondolják a reklámtevékenységük adatvédelmi aspektusait. A jelenleg széles körben alkalmazott, viselkedésalapú reklámozás helyett pedig más módot keresnek majd, hogy a hirdetők üzeneteit minél célzottabban közvetítsék.

Niveus hírlevél – 2020. február

Március 1-jétől módosíthatók az EKAER bejelentések. A NAV tájékoztatót adott ki a külföldi TBSZ számlákkal kapcsolatban. 2020. január 10-től változott a pénzmosás elleni törvény. Április 1-jétől jelentősen változnak a bírósági eljárások. Februári hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk...

Belépőjegy 5%-os áfakulccsal: ki járna jól, a szervező, a zenész vagy esetleg a közönség?

A fesztiválok elmaradása miatt, a zenészek megsegítése érdekében a Magyar Fesztivál Szövetség (MFSZ) a koncertek belépőjegyeire kedvezményes, öt százalékos áfa bevezetését kéri. A Niveus Consulting Group azt járta körbe, kinek jelenthetne ez valós előnyt, illetve léphet-e egyaltalán...

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!