Sokat bukhatnak a KKV-k, ha nem jelentkeznek február 25-éig

2021. Január 27.

 

A kormány még decemberben jelentette be, hogy a COVID-járvány miatt a helyi iparűzési adó mértékét felére csökkenti a kis- és középvállalkozások számára. Ez azonban nem automatikus, február 25-éig mindenképpen nyilatkozni kell a jogosultság fennállásának feltételeiről, erről a határidőről azonban sok cég nem tud a Niveus Consulting Group szerint.

 

Az iparűzési adó csökkentése a vonatkozó 639/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet alapján a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak jár, amennyiben árbevételük vagy mérlegfőösszeg nem haladja meg a 4 milliárd forintot. A vállalkozások csaknem 98%-a KKV körbe tartozik, így jelentős lesz azok száma, amelyik a csökkentett iparűzési adót fogja fizetni 2021-től. Sokan nem tudnak arról a kötelezettségről, hogy a felezés csak egy február 25-éig megtett nyilatkozat birtokában érvényesíthető – jegyezte meg Bagdi Lajos, a Niveus Consuting Group adótanácsadási üzletágának partnere.

A vállalkozásoknak 2021. február 25-ig a székhely, telephely szerinti önkormányzati adóhatóság felé, egyebek mellett arról kell nyilatkozniuk, hogy mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősülnek és ha korábban nem tették meg, be kell jelenteniük a telephelyük címét. A nyilatkozatot telephelyenként szükséges megtenni.

Fontos, hogy a nyilatkozat nem az önkormányzatnál, hanem kizárólag az állami adó- és vámhatóságon keresztül, elektronikus úton, az állami adó- és vámhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon nyújtható be, és ezt a NAV küldi majd meg az illetékes önkormányzat részére – tette hozzá a szakértő. 

A Niveus Consulting Group szerint ez szakmai berkekben komoly kérdéseket vet fel, mivel így rengeteg bejelentés várható, ha abból indulunk ki, hogy több, mint 700.000 vállalkozás tartozik a KKV körbe Magyarországon.

Aki elfelejti beküldeni a nyilatkozatot a megadott határidőig, annak automatikusan a teljes iparűzési adót kell megfizetni.

Azok számára sem megnyugtató a helyzet, akik tudatosan nem kívánnak élni az elengedéssel, fizetnék tovább az iparűzési adót, de szeretnék, hogy az valóban az önkormányzatnál maradjon. Bagdi Lajos szerint a különbözet állam általi elvonásáról jelenleg nem rendelkezik jogszabály, mindösszesen azt rögzítette a jogszabályalkotó, hogy a 25 ezer főnél kisebb lélekszámú települések kieső adóbevételét kötelezően megfinanszírozza majd. 

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

Hírek

Nyári szünet alatti kötelező gyakorlat – diákok foglalkoztatása és bérszámfejtése

A nyári szakmai gyakorlat foglalkoztatási és bérszámfejtési szempontból több speciális szabályt is érint. A cikk bemutatja, mikor kell hallgatói vagy szakképzési munkaszerződést kötni, milyen díjazás jár a diákoknak, és milyen adózási, járulékfizetési, valamint adminisztratív feladatokra kell felkészülniük a munkáltatóknak.

What was previously visible only to the tax authorities will now be public

Public country-by-country reporting will make certain tax data of large multinational enterprise groups publicly available. For Hungarian subsidiaries and branches, the new rules may create not only reporting obligations, but also reputational, administrative and communication challenges. The article explains who may be affected, what data must be disclosed, and why preparation should start as early as possible.

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!