Közeleg a határidő! EPR kötelezettség - nem csak gyártóknak!
2023.július 1-je óta működik Magyarországon a kiterjesztett gyártói felelősségi (Extended Producer Responsibility, közismert nevén EPR) rendszer, az érintetteknek 2023. október 20-ig teljesíteniük kell az első negyedéves EPR adatszolgáltatást.
Sokan azt gondolhatják, hogy ha nem gyártanak úgynevezett körforgásos terméket, akkor ez az adatszolgáltatási kötelezettség nem vonatkozik rájuk. Ez azonban nem minden esetben van így, ugyanis akár azon cégeknek is lehet EPR kötelezettségük, amelyek főtevékenységként valamilyen szolgáltatást nyújtanak. A kötelezettség keletkezéséhez ugyanis önmagában például az is elég lehet, ha valamilyen külföldön becsomagolt termék csomagolását eltávolítják vagy bizonyos termékeket alkalmanként külföldről szereznek be.
Az első negyedéves adatszolgáltatás határidejének közeledtével így minden vállalkozásnak érdemes átgondolnia, hogy érintheti-e ez a kötelezettség. Ennek elősegítése érdekében a Niveus Consulting Group szakértői kidolgoztak egy diagnosztikai megoldást, az úgynevezett EPR Quick Scant-t, amelynek segítségével idő- valamint költséghatékonyan meg lehet vizsgálni, hogy kell-e a vállalkozásának számolnia az EPR kötelezettséggel.
A fentieken túl a kötelezettség teljesítésében, valamint az érintett folyamatok felmérésében és egyéb értelmezési kérdésekben is természetesen készséggel állunk rendelkezésre!
Amennyiben még nem bizonyosodott meg arról, hogy biztosan nem kell teljesítenie az EPR adatszolgáltatást 2023. október 20-ig, és szeretné elkerülni a jövőben az esetleges bírságot, akkor megfontolásra ajánljuk, hogy éljen a Niveus EPR Quick Scan lehetőségével és keresse meg szakértőinket az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Antretter Erzsébet
Üzletágvezető – Adótanácsadási Szolgáltatások
mobil: +36 30 419 8468
e-mail: antretter.erzsebet@niveus.hu
dr. Juhász Tímea
Szenior tanácsadó – Adótanácsadási Szolgáltatások
mobil: +36 70 524 3357
e-mail: juhasz.timea@niveus.hu
Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz
Örök sláger, hogy Magyarországon hatalmas adminisztrációs teher sújtja a vállalkozásokat. De tényleg ilyen rossz a helyzet? A Pénzügyminisztérium szerint egy kisvállalkozás akár az árbevételének 2,5%-át is kénytelen az adózáshoz kapcsolódó költségekre fordítani...
2021. július 1-jével hatályba lépnek az e-kereskedelmi áfa csomag rendelkezései. 2021. május 21-én kihirdetésre került az úgynevezett ATAD törvény, amely megteremtette a tényleges tulajdonosok központi nyilvántartásának jogszabályi hátterét. Kormányzati bejelentés alapján a gyermeke(ke)t nevelő szülők visszakaphatják 2022 év elején azt a személyi jövedelemadót, amit 2021-ben befizettek a költségvetésbe. Júniusi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk.
Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!