Niveus Consulting Group kommentár - 2020.04.06.

2020. Április 6.

Konkrétumok hiányában egyelőre nincs örömujjongás a ma bejelentett gazdaságvédelmi intézkedések kapcsán - Niveus Consulting Group kommentár.

Bár néhány területet kiemelt a kormány, de az általa ma bejelentett gazdaságvédelmi intézkedések a jelenlegi előterjesztésben még kevés konkrétumot tartalmaznak, és azok is elégtelennek tűnnek a gazdasági károk orvoslására (a csomag részleteit a hamarosan megjelenő rendeletek tartalmazzák). Ami mindenképpen szembetűnő, az a 13. havi nyugdíj bevezetésének kommunikációs kiemelése. A nyugdíjasokat eleve nem is érinti a válság, hiszen a nyugdíjat most is megkapják, ráadásul a nyugdíjat jellemzően nem a most érintett szektorokban (turizmus, vendéglátás, építőipar) költik el, hanem az egyébként most is működő egészségügy területén, illetve élelmiszerboltokban. Ehhez képest a GDP felpörgetésére valós vásárlóerőt felmutatni képes, dolgozó korosztály problémáit egy teljesen általános ’munkahelymegőrzés’ fogalommal „oldották meg”. Magyarországgal ellentétben a többi V4 ország konkrét lépéseket tett, például az érintett szektorokban dolgozók jövedelmének akár 80%-át (!) átvállalja az állam Szlovákiában, ráadásul nagyon sok ország ezt már hetekkel ezelőtt meglépte.

A konkrétumok hiánya azért is nagyon fájó a munkahely megőrzés, illetve a kiemelten érintett szektorok megsegítése területén, mert azok már most is nagyon elkésettek lennének. Reméljük, hogy a beharangozott rendeletek választ adnak erre. Az elbocsátások már megkezdődtek, több tízezer ember már elveszítette a munkáját, egy később konkretizálandó és hatályba lépő intézkedés rajtuk már nem segít. Ennek ellenére például az álláskeresési járadék emeléséről vagy meghosszabbításáról szó sem esett, holott ezzel garantálható lenne az átmenetileg a munkaerőpiacról kieső személyek jövedelme és vásárlóerejének fenntartása.

A 450 milliárd forintos munkahelyteremtés / beruházás sem árul el semmit arról, mik a kormány tervei. Most jönne igazán jól, ha hatalmas infrastrukturális beruházásokat indítanának (nem pedig az egyébként is prosperáló és már építőipari kapacitásgondokkal küzdő időszakban), ezzel felszívva a hirtelen munkanélkülivé válók egy jelentős részét. Történelemkönyvekből emlékezhetünk, hogy a New Deal legfontosabb elemei is az állami nagyberuházások voltak, mint például a Hoover-gát megépítése. Az átképzésekről, digitális élet támogatásáról, esetleges további adókönnyítésekről egyelőre még csak szó sem esett. Nagyon várjuk a konkrétumokat.

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz

Hírek

E-áfa: kötelezővé válásához elengedhetetlen az adózói igények teljes körű kiszolgálása

Az idei év általános forgalmi adóval kapcsolatos legfontosabb újdonsága az adóhatóság e-áfa-rendszerének januári bevezetése volt, amellyel új korszak nyílt a bevallási kötelezettségek teljesítése terén. Antretter Erzsébet, a Niveus adótanácsadási üzletágának vezetőjével arra kereste a Világgazdaság a választ, hogy az elmúlt háromnegyed év tükrében hogyan vált be eddig a NAV e-áfa-rendszere. Mik az adózói tapasztalatok? A részletek az alábbi cikkben találhatók

Niveus hírlevél – 2020. október

2020. október 12-én benyújtotta a kormány a 2021-es adócsomagot a parlamentnek. Októberi hírlevelünkben a jövő évre tervezett fontosabb változásokat foglaljuk össze, illetve szeretnénk felhívni a figyelmet a csoportos társasági adózással kapcsolatos közelgő határidőre és egy fontos...

Kivégezné az unió a Facebook és az Instagram célzott hirdetéseit?

Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) napokban elfogadott kötelező véleménye hatalmas változásokat hozhat a viselkedésalapú reklámozás terén, amikor is felhasználókat internethasználatuk közben nyomon követik, és így küldenek nekik célzott reklámokat. Az Economx-nak nyilatkozott a témában dr. Halmos Tamás, a Niveus Legal I Halmos és Jánosi Ügyvédi Iroda partnere, adatvédelmi szakjogász. Véleménye szerint a nagy online platformok várhatóan újragondolják a reklámtevékenységük adatvédelmi aspektusait. A jelenleg széles körben alkalmazott, viselkedésalapú reklámozás helyett pedig más módot keresnek majd, hogy a hirdetők üzeneteit minél célzottabban közvetítsék.

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!