Közeleg a határidő: szeptember 30-ig nyújthatók be a külföldi áfa-visszatérítési kérelmek

2026. Augusztus 31.

A belföldi adózóknak idén is szeptember 30-ig van lehetőségük visszaigényelni a más európai uniós tagállamokban a 2025-ös tárgyévben rájuk áthárított hozzáadottérték-adót. A visszatérítési folyamatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) kell kezdeményezni a 26ELEKAFA jelű űrlap elektronikus beküldésével.

 

A szabály alól idén egy kivétel van: amennyiben a 2025. évi visszatérítés Bulgáriát érinti, és az áfát még bolgár levában számították fel, a kérelmezőknek idén szeptember 30-ig továbbra is a korábbi, 25ELEKAFA űrlapot kell használniuk.

 

A szeptember 30-i határidő jogvesztő, ezért kiemelten fontos annak betartása. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a késedelem utólagos igazolási kérelemmel sem menthető ki. Annak érdekében, hogy a vállalkozások ne essenek el a visszatérítés összegétől, a kérelmeknek legkésőbb szeptember 30-ig ténylegesen be is kell érkezniük az adóhivatal rendszerébe, a később beérkező igényeket ugyanis a hatóság már nem tudja befogadni.

 

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése van, forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

 

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

Hírek

A Niveus Consulting Group közleménye az áfabevételek alakulásáról

Súlyos ára van annak, hogy minden rekordot megdöntenek az áfabevételek (vg.hu)

A Niveus Consulting Group véleménye a munkavállalók bejelentéséről

Mit tehetünk, ha kiderül, hogy nem fizetik utánunk a járulékot?

Niveus hírlevél – 2023. december

Kihirdették a 2024. évi munkarendet. 2024. január 20-ig kell benyújtani a következő EPR adatszolgáltatást. Karbonvám – újabb jelentéstételi kötelezettség 2024-től egyes importőrökre. Csúszik a „VIDA”-projekt. Decemberi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk.

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!