Ilyen céges adókedvezmény még nem volt Magyarországon – pénzt utalhat vissza az adóhatóság

2024. Október 3.

Régóta várt lehetőséget vezetett be a jogszabályalkotó 2024. január 1-jével, amely alapján a K+F tevékenységet végző cégek akár pénzvisszatérítésben is részesülhetnek az adóhatóságtól. Ilyen adókedvezményre eddig még nem volt példa Magyarországon, de sokan még mindig nem tudnak róla – hívta fel a figyelmet Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group partnere.

Az új típusú K+F adókedvezmény lényege, hogy az adókedvezmény teljes mértékben csökkenteni tudja az adott évi társasági adót, továbbá a fel nem használt összeget akár vissza is lehet igényelni az adóhatóságtól. A cégek a felmerült K+F költségeik után számolt fel nem használt adókedvezménnyel a következő három évben tovább csökkenthetik társasági adójukat és ami extra, hogy a fel nem használt adókedvezmény összegét visszakérhetik a NAV-tól. A visszaigényelhető összeget a társasági adóbevallásban kell majd feltüntetni, és az adóhatóság legkésőbb a bevallás évének utolsó napjáig kiutalja azt – magyarázta Bagdi Lajos.

Ez az adókedvezmény azért nem ismeretlen, számos ország már évek óta működtet hasonló rendszert (pl. Franciaország, Belgium, Ausztrália). Részben ennek is köszönhető, hogy a globális minimumadó bevezetésével párhuzamosan Magyarország is beépítette ezt az adókedvezményt 2024-től, amely teljes mértékben elismertethető a globális minimumadó kalkulációja során.

Az új típusú adókedvezmény főként azon cégeknek lehet kedvező, amelyeknek nincs és várhatóan nem is lesz annyi társasági adójuk, amennyivel szemben a korábbi – és továbbra is fennálló – K+F adóalap kedvezményt elszámolhatják. Ilyenek pl. a K+F intenzív vállalkozások, vagy az egyéb jelentős társasági adókedvezményeket [pl. fejlesztési adókedvezmény, energiahatékonysági adókedvezmény, stb.] alkalmazó cégek – említette a Niveus Consulting Group partnere

Ugyanakkor fontos, hogy alapos számítást (modellezést) végezzenek a K+F adókedvezményt felhasználni kívánó cégek, ugyanis az új típusú K+F adókedvezmény alkalmazásával nem élhetnek a helyi iparűzési adóban és a szociális hozzájárulási adóban elérhető K+F típusú kedvezményekkel a cégek, mindazonáltal gyakorlati példák azt mutatják, hogy kifejezetten megérheti az új K+F adókedvezményt alkalmazni, akár duplázódhat is az adómegtakarítás – emelte ki Bagdi Lajos.

Megduplázhatják adómegtakarításaikat a cégek - Világgazdaság (vg.hu)

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

Hírek

Niveus hírlevél – 2025. április

Új rendszert vezetett be a NAV a pótlékértesítések kapcsán. EUB jogeset: önköltségi árnál alacsonyabb értékű ügylet áfája. Új K+F fókuszú támogatás az EKD rendszerben. A legelőnyösebb K+F adókedvezmény kiválasztása. A Niveus webinárium sorozatot indít “Sikeres cégeladás/vásárlás? Ehhez megfelelő adózási struktúra? Tudatos vagyonkezelés?” témában. A Niveus meghívott előadóként részt vesz az Ipar Napjai 2025 kiállításon. Áprilisi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk.

Niveus hírlevél – 2020. május

A munkaidőkeret szabályai rugalmasan változtak a válságintézkedések következtében. Milyen speciális rendelkezésekkel kell tisztában lenni a beszámoló és bevallási határidő halasztásokkal kapcsolatban? Bértámogatást kaphatnak az álláskeresőket foglalkoztatók. Közeleg a nagyvállalatok energetikai...

Amerikai választások, magyar jövedelemadók

Az amerikai elnökválasztás eredménye nem csak az USA-ban hozhat változásokat. A legújabb hírek szerint akár a magyar adórendszert is érintheti a demokrata párt győzelme; célkeresztbe kerülhet a világszerte alacsonynak számító társasági adónk.

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!