A mulasztási bírság és az elévülés

2026. Augusztus 28.

Az adóhatóság különféle kötelezettségek elmulasztása, illetve késedelmes, hibás vagy hiányos teljesítése miatt mulasztási bírságot szabhat ki.

Noha az elévülési szabályok – a kötelezettség teljesítési határideje szerinti év végétől számított 5 év – kifejezetten az adómegállapításra vonatkoznak, egy közelmúltbeli adóhatósági állásfoglalás egyértelművé tette, hogy ez az időbeli korlát a mulasztási bírság kiszabhatóságára is változatlanul irányadó.

Így például a kapcsolt vállalkozások bejelentése esetében az 5 éves elévülési időt annak a naptári évnek az utolsó napjától kell számítani, amelyben a bejelentési kötelezettséget – az első szerződéskötést követő 15 napon belül – teljesíteni kellett volna.

Ha a bejelentési kötelezettség teljesítésére nyitva álló naptári év utolsó napjától számított 5 év eltelt, az adóhatóság már nem szabhat ki mulasztási bírságot (akkor sem, ha a kapcsolt vállalkozási jogviszony jelenleg is fennáll).

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése van, forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

 

Kérdése van?
Forduljon bizalommal szakértő kollégánkhoz!

Hírek

Niveus hírlevél – 2025. február

Jelentősebb megtakarítás is elérhető az energiahatékonysági adókedvezmény kapcsán!Az idei leglényegesebb változásokat a számvitel és a bérszámfejtés terén két részben ismertetjük, most a 2. részt olvashatják. Kötelező országonkénti jelentéstétel a multinacionális vállalatok számára. Újabb érdekes ítélet született az Európai Bíróságon az áfa témakörében. Milyen előnyei lehetnek a könyvelés kiszervezésének? Ügyfeleink kiváló visszajelzéseket adtak a szolgáltatásunk színvonaláról. Februári hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk.

Új transzferáras rendelet 2026: legfontosabb változások és gyakorlati tudnivalók

2026 januárjától új transzferáras rendelet lépett hatályba, amely jelentősen átalakítja a nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségeket. Összefoglalónkban bemutatjuk a legfontosabb változásokat, az egyszerűsítési lehetőségeket és azokat a területeket, ahol az adózóknak már most érdemes felkészülniük.

Niveus hírlevél – 2023. június

2023. június 6-án benyújtották a nyári adócsomagot. A légitársaságok hozzájárulásáról és egyes adótörvények módosításáról szóló T/4243. számú törvényjavaslat több adónemet érintő számos javaslatot tartalmaz, amelyek egy része 2024. január 1-től, míg egy része már 2023. augusztus 1-jén hatályba lépő változások. Egyúttal kitérünk a szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény veszélyhelyzet ideje alatt történő eltérő alkalmazásáról szóló 205/2023. (V. 31.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Rendelet) foglalt változásokra is. Júniusi hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk

Kapcsolat

+36 30 678 9794

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!