Sajtóközleményünk a KKV-k adóadminisztrációs könnyítéséről

2023-10-04

Könnyebb lesz a KKV-k élete

 

Az ETAF (European Tax Adviser Federation) tájékoztatása szerint az Európai Bizottság 2023. szeptember 12-én elfogadott egy jelentős mérföldkőnek számító KKV javaslatcsomagot az EU-ban működő határon átnyúló mikro-, kis- és középvállalatok támogatására, mely az adózással kapcsolatos adminisztratív kötelezettségek drasztikus könnyítésére irányul – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.

 

Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group partnere: „Az új, mérföldkőnek számító, frissen elfogadott irányelv javaslatban a „HOT” rendszer, azaz a Head Office Tax (HOT) rendszer felállítását taglalják.

 

Várhatóan a téma tényleg „hot topic” lesz a következő időszakban, hiszen számos lehetőséget nyit meg a hazai KKV szektor számára is, és a hazánkba érkező külföldi vállalkozásokat is segíti a piacra lépésben.”

 

Mi tartalmaz a HOT?

 

Az EU-s KKV-k, melyeknek több tagállamban is van állandó telephelye, lehetőséget kapnának arra, hogy adóbevallási és adófizetési kötelezettségeiket kizárólag székhelyük szerinti országukban teljesítsék. Az illetékes adóhatóság ezt követően továbbítaná a bevallásokat és az adóösszegeket az érintett uniós országok hatóságainak, ezzel számos adminisztrációs terhet levenne a vállalkozások válláról – jegyezte meg Bagdi Lajos.

 

A javaslattevők célja az, hogy a határokon átnyúló adózási költségeket, valamint a jogviták és kettős adóztatás kockázatát csökkentsék, egyúttal egyablakos ügyintézést (OSS) vezessenek be az adóbevallási kötelezettség egyszerűsítése érdekében. Az adóellenőrzés és viták rendezése az adott tagállamban maradna, de a rendszer fenntartaná a tagországok közös ellenőrzésének lehetőségét.

 

Az új rendszer nem lesz kötelező, csak opcionális, meghatározott feltételekkel választhatják a cégek 5 évre, de ez természetesen megújítható.

 

Az irányelv szerint ezeket a szabályokat 2026. január 1-éig kellene az EU tagállamainak a nemzeti jogrendszerükbe átültetniük, most jelenleg még a véleményezési szakasz zajlik a tagállamok részéről. A Niveus Consulting Group véleménye szerint ez a könnyítés nagy segítség lenne ez a hazai vállalkozások versenyképességének fokozásában, az adóadminisztráció leépítésében és a kapcsolódó költségek csökkentésében.

 

Amennyiben a fentiek kapcsán kérdése merül fel, a Niveus Consulting Group szakértői készséggel állnak rendelkezésre, keressen bennünket bizalommal!

Share this page and start a discussion:

News

A Niveus Consulting Group közleménye a home-officeban adható költségtérítésről

A home office elterjedése sok egyéb mellett kihat a munkáltató által, a munkába járással kapcsolatban megtéríthető költségekre is. A Niveus Consulting Group azt járja körül, hogy a távmunkában (home office) dolgozó munkavállalóknak lehet-e, kell-e adni költségtérítést a munkába járáshoz kapcsolódóan, illetve ennek milyen adóterhe van.

Read more

A Niveus Consulting Group elemzése az adóbevételekről

Nincs nagy meglepetés: ezek a legjelentősebb adóbevételek

Read more

Niveus hírlevél – 2023. január

2023. december 31-ig kiterjesztették a Válságközlemény alapján igénybe vehető támogatások határidejét és a támogatás mértéke 400 ezer euróról 2 millió euróra nőtt. Megszűnnek a Szép-kártya zsebek. Duplájára emelkedett a munkába járás adómentes és kötelezően járó költségtérítése. Új adatlapot rendszeresített az állandó meghatalmazások bejelentésére a NAV. Januári hírlevelünkben ezekkel a témákkal foglalkozunk, illetve megosztjuk ügyfeleinkkel a közelmúltban készült ügyfélelégedettségi felmérésünk eredményét.

Read more

Köszönjük üzenetét!

Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!