Eddig elnéző volt a NAV, de jövőre tízmilliós bírságok röpködhetnek transzferár kapcsán
Tavaly óta új adatszolgáltatási kötelezettség terheli a kapcsolt vállalkozással rendelkező közép- és nagyvállalatokat, már a társasági adóbevallásukban is szerepeltetniük kell bizonyos, a transzferár dokumentációban is szereplő adatokat. A Niveus szakértői szerint ez a szabályozás akár 10-20 ezer céget is érinthet, viszont ehhez képest tavaly a Pénzügyminisztérium statisztikái szerint mindössze 5512 cég nyújtott be transzferáras adatszolgáltatást.
2025-ben vajon kezdődik a bírságolás ezzel kapcsolatosan?
Girászin János, a Niveus Consulting Group ügyvezető partnere és Szabó Rudolf, a transzferár üzletág vezetője a portfolio.hu-nak adott interjúban osztja meg tapasztalatait a NAV ellenőrzésekről, a transzferár dokumentáció készítés nehézségeiről, a bírságokról és a jövőbeli várakozásokról.
Eddig elnéző volt a NAV, de jövőre tízmilliós bírságok röpködhetnek a cégeknek - Portfolio.hu
Any question?
Please do not hesitate to contact our expert colleague:
2020. április 21-én éjjel újabb Kormányrendeletek jelentek meg a Magyar Közönyben, amelyekkel többek között kedvezően módosították a bértámogatás korábban bejelentett feltételeit, meghosszabbították a beszámolók és éves adóbevallások határidejét és az adózók 5 millió forintig...
A @Niveus Legal a @portfolio.hu-n beszél arról, hogy mi lesz azokkal a könyvelőkkel, akik eddig az Ügyfélkapu azonosítóval léptek be az ügyfelük nevében az ügyintézési felületekre? Fontos tudni, hogy 2025. január 16-ától megszűnik az Ügyfélkapu és mellette egy sor bejelentkezési mód a közigazgatási, önkormányzati, bírósági és egyéb ügyintézési portálokra, helyettük két opció marad: a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazás és az Ügyfélkapu+. A cikkben olvashatják a könyvelők lehetőségeit!
Kollégáink hamarosan felveszik önnel a kapcsolatot!